keskiviikko 26. tammikuuta 2011

Totta



tänä päivänä on se,
että olen tehnyt talven ensimmäiset laskiaispullat.
Sekin, että on jo keskiviikko
ja olen yhä maissa,
karkualus ei siis lähtenytkään. (vielä)
Ja se, että tänään valo oli raikas
ja jaksoi viipyä jo niin pitkään, se on huimaa!

Totta on sekin, että tänään aloitan
Riikka Pulkkisen Totta-kirjan.
Olen kuullut siitä kauniita asioita,
niin lämpimästi sitä on suositeltu.
Sain joululahjaksi mieheltä
ja tarkoituksella olen säästellyt, odotellut.
Päätin jo silloin, että tänään aloitan, illalla rauhassa.

Totta tänä päivänä on se,
että olen aamulla saanut herätä lauluun,
sillä tämä tyttö on 41 vuotias.
Mielestäni ihan herkkua,
kaikki tämä tänään!





24 kommenttia:

JaanaR kirjoitti...

Aurinkoiset onnittelut synttärisankarille!

Ninnu kirjoitti...

Onnenhalaukset tätäkin kautta! Minkälainen tuo Totta-kirja on? Itselläni on meneillään Juha Itkosen "Seitsemäntoista".

Maria kirjoitti...

Ihanaa syntymäpäivän iltaa sinulle Satu♥ nyt kun tänne vihdoinkin ehdin.Olen pyöritellyt samaa kirjaa käsissäni.Odotan mitä sinä siitä pidät.
Halit.

Mirva kirjoitti...

Lämpimät onnittelut sankarille, ja ihanaa syntymäpäivän jatkoa!

Anonyymi kirjoitti...

Onnellista syntymäpäivä-iltaa, Satu!
Sari

Katja / Lumiomena kirjoitti...

Onnellista syntymäpäivää, ihana Satu ♥ Meillä on ikäeroa kolme vuotta ja reilu kuukausi päälle. Saitkin lahjaksi ihanan aurinkoisen päivän!

Toivottavasti pidät Pulkkisen kirjasta. Minä rakastin sitä. Nyt luin Joel Haahtelan Perhoskerääjän, joka oli melkein yhtä hyvä. Kyllä pitääkin olla lahjakkaita kirjailijoita.

Ja nyt tekee mieli laskiaispullia.

Satu kirjoitti...

Totisesti Onnea Satu :)

Blogissani on sinulle tunnustus.

Vimma kirjoitti...

Paljon onnea täältäkin - vielä ehdin :)

Totta teki vaikutuksen kyllä minuunkin.

kata kirjoitti...

Huomenta Satu! Elämä on herkkua, ja laskiaispullat...Onnea synttärisankarille näin vähän myöhässä. Onneksi kortti ehti paremmin ajoissa vaikkei tiennytkään olevansa synttärikortti ;)
Nyt alan googlettaa tuota kirjaa, otan lisää kahvia ja ihmettelen pakkasmittarin komeita lukemia...eilisen ihanan punainen iltarusko taitaa tuoda aurinkoa tällekin päivälle.Otetaan valohoitoa ja pysytään maissa, jookos?

sade kirjoitti...

laskiaispullia, nam. mun herkkua!
totta- kirja täälläkin kesken. ostin joululahjaksi äidilleni, nyt mulla lainassa.
Onnea, onnea, onnea!!

pikkujutut kirjoitti...

Myöhässä tulevat onnittelut!
Totta-se on ihana.

Eija kirjoitti...

Onnea! Onnea!!

himalainen kirjoitti...

Olin aamulla ulkona, taivas oli vaaleankeltainen ja vaaleanpunainen. Nyt tiedän, miksi se oli sellainen. Juhla!!! Onnea sinulle oikein paljon toiselta samanikäiseltä tytöltä :)

Lankastia kirjoitti...

Onnea! Paljon onnea, valoa ja lämpöä sinulle!

tinttarus kirjoitti...

Lämpöinen, pehmoinen onnentoivotus!
Oi, laskiasipulla-ajatus sai kielelle makean muistikuvan....nam.

Anonyymi kirjoitti...

Paljon onnea!
t. Jaana, mukavan blogisi lukija

Päivikki kirjoitti...

Palijo onnia Satulle!
Niin se nyt on nelikymppismietteet takana. Oon tuuminut, että vielä tämä ikä on ihan ok, mutta kun pompaa yli 45 niin vois jonkinlaista riisiä alkaa viritellä ;DD

villasukka kirjoitti...

Paljon onnea synttärisankarille
halien kera.

villasukka kirjoitti...
Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.
Pikkusisko kirjoitti...

Myöhästyneet synttärionnittelut! Minäkin sain juuri tuon kirjan lainaksi ja se on seuraavana lukuvuorossa.

Mirka kirjoitti...

onnittelut, lämpimät ja iloiset täältäkin, vähän myöhässä :)

Satu kirjoitti...

Jaana R! Kiitos, aurinko on hyvä ja ikä passeli, eikös? ;)

Ninnu! Kiitos Ystävä, tätäkin kautta :). Totta kertoo surusta ja tarinoista sen ympärillä, sanon nyt kun olen vielä ihan alussa, katsotaan, mitä sanon kun olen lopussa.

Maria! Kiitos Maria! loppuviikko oli kiirus, huomenna ehdin jatkaa lukemista, kerron sitten. Halit sinullekin, 1-vuotiaan mamma :)

Mirva! Kiitos Mirva, kiva kun olet siellä!

Sari! Kiitos, sinä tärkeä!

lumiomena! Kiitos, sinä ihana! Minun tekee aina mieli laskiaispullia. Ja sen huomaa :) Muistan kirjakehusi. Ehdin vain aloittaa, huomenna jatkan, uppoudun, rauhassa. Nyt olen liian väsynyt.

Satu! Kiitos Satu sinulle, onnesta ja huomiosta! :)

Vimma! Lämmin kiitos! Ensi viikolla aurinko-posti tulee luoksesi :) Totta on ollut pelkästään kehuttu, ainakin mitä minä olen kuullut.

Kata! Kiitos, ihana sinä siellä! Kyllä, pysytellään vain maissa ja valohoitoa aina, kun aurinko sitä suo! Ihana postisi oli iso lahja minulle, olen vieläkin ihan tohkeissani siitä!

sade! Kiitos! :) Joko luit loppuun? Joko leivoit pullia? :)

Pikkujutut! Kiitos sinä ihana! Totta, sen on jo moni lukenut.

Satu kirjoitti...

Eija! Lämmin kiitos!

himalainen! Sinä ihana samanikäinen tyttö siellä, kiitos :)

Lankastia! Tuota kaikkea tarvitsen, lämpimästi kiitän!

tinttarus! Kiitos sinulle! Laskiaispullat ovat namuja, menen ihan sekaisin niitten kanssa :)

Jaana! Kiitos Jaana ja onpa mukava, että olet siellä!

Päivikki! Kiitos ihana sinä siellä! Riisit nurkkaan, sanon minä! Heh, helppo sanoa nyt, kun on hyvä fiilis iän suhteen, oikeastaan 41 on aika jylhä ikä! Sellainen nenä pystyyn-ikä!

Villasukka! Oi kiitos, halitkin on tosi tarpeen!

Pikkusisko! Kiitos sulle! Kerrothan sitten mitä pidit kirjasta!

Mirka! Lämmin kiitos täältä sinulle! :)

Ritva kirjoitti...

myöhästyneet mutta lämpimät onnittelut satu!
hieno ikä!