sunnuntai 22. elokuuta 2010

Olen pakannut laukkuni


ja lähden aamulla koulutielle.
Koko ensi viikon aloittelen opintoja,
poissa töistä, poissa kotoa.
Voin sanoa, että kyllä jännittää.
Ihan kaikki.
Mutta mieli on avara.

Laukku kuvassa on se,
minkä kanssa matkasin aikoinaan
ekalle luokalle.
Muistan, kun näin laukun kaupassa,
tiesin heti, että sen haluan.
Siinä oli pitkä olkahihna,
mutta se ei ole enää tallessa.
Kahva on ratkeamaisillaan,
muuten olisin pakannut tavarani siihen
tälläkin kertaa.
Tiikeripenaalin,
hienon uuden kansion välilehtineen
ja vielä tyhjine papereineen
sekä pikkuruisen muistikirjan
"tärkeitä ajatuksia varten",
sanoi mies, kun minulle kaiken tuon antoi.

Minä menen
ja kerron sitten teillekin
niistä tärkeistä ajatuksista,
mitä tuleva tuo tullessaan.



13 kommenttia:

Maria kirjoitti...

Onnea matkaan Satu !

Katja / Lumiomena kirjoitti...

Onnea koulutielle, onnea kohti kaikkea uutta!
Mahdatkohan olla suunnilleen samaa ikäluokkaa kanssani? Kouluaikainen laukkusi näyttää aika samanlaiselta kuin oma punainen nallelaukkuni :)

Mirka kirjoitti...

iloa ja intoa koulutielle!!

sade kirjoitti...

Onnea opintoihin!

Johanna kirjoitti...

Hyvää matkaa koululainen :)

villasukka kirjoitti...

Onnea ja uusia haasteita opintielle.

Päivikki kirjoitti...

(Tippa silmässä) Miten voikaan olla näin iloinen ja onnellinen jonkun puolesta, melkein halkean.
Voimia ja onnea koulumatkalle!

Paula kirjoitti...

Onnea matkaan! Minä olen vähän samanlaisessa tilanteessa kuin sinä. Minullakin alkoi tänään koulu. Aloin opiskelemaan toista tutkintoani. Minuakin vähän jänskätti, mutta eiköhän se tästä lähde rullaamaan - meillä molemmilla :)

Linnea kirjoitti...

Liikuttava laukku! Minulla oli skottiruudullinen olkalaukku ekalla.
Paljon onnea uuteen seikkailuun :-)

Satu kirjoitti...

Maria! Lämmin kiitos, sitä onnea tarvitaan... :)

Lumiomena! Kiitos, kyllä onkin kaikki uutta ja ihmeellistä, huh! Minä olen neljäkymmmentä, osuuko ikä liki omaasi? Voi, nallelaukku kuulostaa somalta!

Mirka! Kiitos! Olen aika näännyksissä kahden päivän jälkeen! :D

Sade! Kiitokset sinulle!

Johanna! Kiitos sinä siellä! Jännittävää on ollut ja koti-ikävä, taidan huomenna ajella kotiin yöksi.

Villasukka! Kiitos, haasteita riittää nyt ja taajaan tahtiin tehtäviä pukkaa eteen...

Satu kirjoitti...

Päivikki! Tippa kihosi linssiin täälläkin, kiitos sinä kultainen! Voimia tarvitaan, tulee aikas tiukkatahtinen syksy... :)

Paula! Voi, Onnea sinunkin koulutiellesi!

Linnea! Skottiruutuinen, Ihanaa! Seikkailu, todentotta, kiitos!

Irmeli kirjoitti...

Iloista koulumatkaa:)

Satu kirjoitti...

Irmeli! Lämmin kiitos, vielä kaksi päivää tätä ekaa viikkoa! Aikas mielenkiintoista onpi ollut...